Det var en gång…

”Vår vision är att tillgängliggöra information som bidrar till att människor får ett bra liv utifrån individuella förutsättningar (ökad livskvalité)” Placeringsinfo.se lanserade sin första söktjänst våren 2014 utifrån synen att människor kan få ett bättre liv. Genom att tillgängliggöra information om vårdverksamheter ökar möjligheten för socialtjänsten att tillgodose individernas specifika behov. 2015 ökande trycket från Socialtjänsten och vi lanserade Premiumtjänsten. Premiumtjänsten erbjuder kommuner att arbeta mer självständigt och få sin egen skräddarsydda databas. 2017 lanserar Placeringsinfo en helt ny söktjänst med möjlighet till filtrering. Socialtjänsten kan nu få fram en mer specificerad sökning än tidigare. Vi är mycket stolta, att i nära samarbete med kommuner, lyckats ta fram Sveriges genom tiderna bästa söktjänst för Socialtjänsten.

Kunder

Våra befintliga upphandlade kunder är Danderyd kommun, Norrtälje Kommun, Botkyrka kommun, Vaxholm kommun, Borås stad och SKL Kommentus Inköpscentral.

Medarbetare

Hanna Lust

Hanna Lust

VD
Tel 070-409 64 99
hanna@placeringsinfo.se

Hanna Lust är ägare och VD för Placeringsinformation Sverige AB som driver placeringstjänsten och söktjänsten på Placeringsinfo.se. Hanna har en medieteknisk bakgrund, hon har varit med i byggandet av placeringstjänsten och kan svara på alla tekniska frågor angående hur tjänsten fungerar.

Sofia Söderlund

Sofia Söderlund

Socionom
Tel 010-179 00 00
sofia@placeringsinfo.se

Sofia Söderlund är utbildad Socionom och arbetar med alltifrån inkommande förfrågningar till test och verifiering av system.  Sofia har även viss kompetens inom offentlig upphandling och kan svara på allmännna frågor om ramavtal och direktupphandlingar. Sofia har tidigare arbetat inom myndighet och kommun.

Yvonne Erlandsson

Yvonne Erlandsson

Socialpedagog
Tel 010-179 00 00
yvonne@placeringsinfo.se

Yvonne är Socialpedagog och har lång erfarenhet inom att arbeta både i verksamheter och inom socialtjänsten. Yvonne arbetar främst med att hålla databasen uppdaterand men kan även vara behjälplig vid supportärenden och vid inkommande förfrågningar.